L’economia
Creixement i inflació
- Les grans economies continuen registrant creixements dispars i impulsats per motors diferents:
- UE: Consum / Despesa pública
- EUA: Inversió (IA) / Despesa pública
- Xina: Exportacions / Inversió
- El conflicte a l’Orient Mitjà ha impulsat els preus del petroli i del gas, que afecten negativament amb més intensitat Europa i la Xina.
- La inflació es manté en nivells superiors als objectius dels bancs centrals, fet que posa de manifest un canvi en l’estructura econòmica mundial: de la globalització al fraccionament.
- Els rendiments creixents del deute públic a tots els països endureixen les condicions monetàries i són un obstacle per al creixement.
- La pujada dels rendiments també està relacionada amb la preocupació pel nivell de deute públic en alguns països (EUA, França), ja que els diferents cicles electorals en dificulten la correcció a curt termini.
Els mercats
Renda fixa vs. renda variable?
- Els rendiments elevats del deute sobirà condicionen l’evolució de les borses des de fa uns mesos.
- Alguns inversors es pregunten si es materialitzaran els beneficis empresarials que el consens del mercat anticipa. Els darrers dies han donat una mostra d’aquests dubtes.
- Perquè l’evolució dels beneficis és clau per al sosteniment de les cotitzacions, ja que, si no es concretés l’extraordinari creixement que se n’anticipa, els múltiples (PER) es dispararien.
- La combinació de creixement i inflació persistent provoca un repunt dels rendiments del deute públic, el resultat del qual (cupó ± preu) és clarament negatiu el 2026. Qui va dir que la RF tenia sempre rendiments positius
- Igualment, alguns segments del crèdit (HY) comencen a incrementar el seu diferencial respecte del deute públic. És un comportament que cal vigilar.
- Sense novetats en les paritats de les principals monedes. L’or cedeix algunes posicions.
Política d’inversions
El mercat ignora els fonaments
- La pujada dels rendiments comença a fer-se sentir en aquells segments de les borses en què la previsibilitat del seu creixement és més qüestionable.
- Ara mateix es registra a les borses europees una desconnexió entre creixement de beneficis i cotització: és una oportunitat per a l’inversor a llarg termini (però existeix?). Sí, EDM!
- Els índexs d’alguns mercats (EUA, Corea, Taiwan) registren un grau de concentració tan elevat que no representen el conjunt del mercat.
- L’expectativa optimista que la IA accelerarà el creixement i la productivitat, especialment als EUA, fa que la borsa nord-americana representi ja més del 70 %! de l’índex mundial MSCI World.
- El mercat ha ignorat els fonaments sobre els quals es basa la valoració: preu i valor semblen avui desconnectats. No és la primera vegada, però no pot durar eternament.
CONSIDERACIONS LEGALS
1) Aquesta informació té una finalitat publicitària i merament informativa. No és ni es pot considerar assessorament en matèria d’inversió ni opinió legal, no pretén substituir l’assessorament necessari en aquesta matèria i no constitueix una oferta de venda ni una petició d’una oferta de compra.
2) Totes les opinions i estimacions facilitades s’han elaborat a partir de fonts considerades fiables. No obstant això, EDM Gestión, SAU, SGIIC no pot garantir que siguin exactes o completes i no assumeix cap responsabilitat per qualsevol pèrdua, directa o indirecta, que pogués resultar de l’ús de les informacions facilitades en aquest document.
3) EDM Gestión, SAU, SGIIC adverteix que les rendibilitats passades no són un indicador fiable de rendibilitats futures.
4) EDM Gestión, SAU SGIIC és una societat anònima de dret espanyol inscrita en el Registre Especial de Societats Gestores d’Institucions d’Inversió Col·lectiva de la CNMV amb el núm. 49 i inscrita en el Registre Mercantil de Madrid, en el tom 36.739, foli 52, full M-658.326 i CIF: A-58.217.175. La seva activitat és, entre d’altres, la representació, gestió i administració de fons i societats d’inversió de domicili i legislació espanyola i la gestió discrecional de carteres.